Spotkanie rozpoczęło się od matematycznej zagadki – dzieci, rozwiązując zadania, odkrywały tytuł zajęć. Następnie obejrzały krótki film edukacyjny, który w przystępny sposób wprowadził je w tematykę zajęć oraz był punktem wyjścia do interaktywnego ćwiczenia polegającego na klasyfikacji emocji, myśli i zachowań.
Chwilę później uczniowie wyruszyli w muzyczną podróż “pociągiem” po miasteczkach emocji: radości, smutku, złości, zaskoczenia, wstrętu i strachu. Jednym z bardziej widowiskowych momentów był taniec ze wstążkami – uczniowie wyrażali radość i smutek tańcząc do odpowiednio dobranej muzyki. Dzięki temu mogli poczuć, jak emocje wpływają na nasze ciało i ekspresję. W zabawie „Czary-mary, widzę pary” dzieci łączyły się w pary, dopasowując nazwy emocji do zdjęć przedstawiających mimikę twarzy. Na zakończenie wspólnie stworzyły Klasowy Kodeks Wyrażania Emocji - przewodnik, jak mówić o swoich uczuciach, jak reagować na emocje innych i jak budować atmosferę wzajemnego zrozumienia i szacunku.
To spotkanie było pełne radości, zaangażowania, ruchu i emocjonalnej refleksji nad tym, co dzieje się w naszych sercach.
Ż. Buda, J. Małysa, J. Rychter, D. Wetula
Zapraszamy do obejrzenia filmu z zajęć: